Thursday, May 03, 2007

Teknikfråga

Vi har nu ställt iordning en ny mac-datasal med 15 nya imaccar, mot alla odds har vi fått koppla upp dom i microsoftnätverket med AdmitMac. Men jag har ett problem:
Kommunen använder sig av en proxyserver. När jag installerar maccarna och knappar in proxyinställningarna i systeminställningar så fungerar det bra, men när en ny användare loggar in på datorn så får den användaren inga proxyinställningar. Hur gör jag för att alla användare automatiskt ska få samma proxyinställningar?

Kan vännerna på Apple svara på frågan?

/ Patrick

1 Comments:

Blogger Patrick said...

Nu upptäcker jag att Safari tar inställningarna från systeminställningarna men inte Firefox. Om jag knappar in proxyinställningarna i Firefox som administratör så följer de ändå inte med när nya användare loggar in på datorn... Tyvärr måste jag använda Firefox eftersom inte alla tjänster vi använder fungerar med Safari...

/ Patrick

03 May, 2007  

Post a Comment

<< Home